Komfort siedzenia
Nic nie jest ważniejsze niż komfort klienta – to powie każdy pracodawca. Wszak „klient nasz pan” – wedle tego dogmatu ważnym jest zadbać o to, by klienci wracali do naszej restauracji. Nie warto inwestować w tanie sklejki z popularnej sieciówki ze Szwecji, warto zainwestować w coś na lata – w dobre, solidne drewno, i miękkie, wygodne tkaniny, na których goście w restauracji będą prowadzić długie uczty i nie chcieć z nich wstawać. Krzesła restauracja to ogromnie ważna rzecz w każdym lokalu gastronomicznym, nie mniej istotna od jakości produktów czy wizualnie przyjemnego menu dla oka klienta.
Jeśli chcemy, aby klient do nas wracał – a przecież takie jest założenie – musimy najpierw zdecydować się na inwestycję i mieć w zanadrzu spore oszczędności. Możliwe jest otrzymanie kredytu na otworzenie lokalu gastronomicznego od banku lub inwestycji unijnej w ramach dofinansowania przedsiębiorców. Niemniej jednak, ważnym jest mieć też swoje oszczędności na początku.
Warto zadbać również o wybór odpowiedniego drewna i jego koloru – jest mnóstwo do wyboru: dobrze sprawdza się buk, który jest solidny. Jeśli nasza restauracja jest w stylu rustykalnym, i stawiamy na swojskość i tradycyjne jedzenie w naszej restauracji, sosna będzie dobrym wyborem. Trzeba też pamiętać, że buk jest bardzo twardym drewnem, wtedy warto pomyśleć o wygodnych poduszkach dla klientów, takich, które nie będą się ślizgać, lub wszytej poduszce obitej tapicerką, która sprawdza się dużo lepiej. Dobrym wyborem jest też mahoń, jednak jest to ciemne drewno, wtedy warto pomyśleć o jasnym wnętrzu restauracji.
Niemniej ważna jest też ilość stolików i krzeseł przy każdym z nich: niektórzy goście przychodzą dużymi rodzinami, z dziećmi, inni sami lub tylko we dwoje na randkę. To właściciel musi pomyśleć, jak rozmieścić takie stoliki i krzesła, aby było komfortowo – by rodziny nie przeszkadzały parom w romantycznych schadzkach na przykład. Rozmieszczenie stolików i krzeseł na sali to kolejna rzecz, o której każdy szanujący się właściciel restauracji musi pamiętać.